Komma igång

Venturi – Journalen har stöd för både Mac och Windows.

I dagsläget så finns det bara stöd för iOS enheter.

Vår support hjälper dig ladda ner klientversionen av Venturi och när detta är gjort får du en liten genväg på ditt skrivbord. Du startar programmet genom attdubbelklicka på denna genväg, sedan kommer du tas igenom en startguide som visar dig de olika delarna i systemet. Du kan med fördel gå till inställningsfliken i programmet för att ställa in hur du vill att programmet skall fungera i olika avseenden.
Notera att systemet kopplar upp en krypterad tunnel åt dig vid uppstart så uppstarten kan ta någon sekund beroende på uppkopplingshastighet.

Ja och nej.
Det finns ingen manual för den aktuella versionen men väl för den lite äldre version.
Fyll i formuläret här för att hämta hem manualen.

Varför finns ingen uppdaterad manual?
Färre och färre kunder laddar ner manualen och det verkar som om endast ett fåtal är intresserad av att sitta med en utskriven manual i knät. Vi har från och med förra versionen av Venturi börjat lägga in hjälpresurser direkt i programmet så man får adekvat hjälp om det som man håller på med just nu och inte behöver läsa en fysisk manual.

Man är naturligtvis också välkommen att kontakta supporten på 0413-404040 (utan kostnad)

Du kan skriva ut till etiketter på två sätt:

– Etikettark
Avery L7160 etiketter fungerar i en vanlig skrivare och som går att köpa både på nätet och hos din lokala pappershandel.
Venturi kan hantera om du har etikettark där du redan använt ett visst antal etiketter så det blir inget spill även om du inte skriver ut ett helt ark åt gången.

– Dymo
Venturi – Journalen kan också skriva ut på en så kallad Dymoskrivare och etiketterna 99012. Dymoskrivare finns i en mängd olika varianter men vi har testat vårt system med Labelwriter 400 och Labelwriter 450 fast troligt fungerar det med alla labelwriters. Dymoskrivare går att köpa lite varstans gör en sökning på prisjakt för bästa pris just nu. Fördelen med Dymoskrivare är att du snabbt kan skriva ut en etikett utan att krångla med skrivare och pappersbyte, däremot brukar det vara något dyrare än etikettark, speciellt om du skall skriva ut ett stort antal. En Dymo-skrivare kopplad till Venturi – Journalen måste döpas till DYMO i kontrollpanelen för skrivare under Windows eller Mac OS X.

Säkerhetskopiering

Du behöver inte bekymra dig om säkerhetskopiering eftersom vårt moln kopieras 8ggr per dag.
Skulle du ändå vilja ha en lokal säkerhetskopia av all data så gör du på följande sätt:
Gå till inställningar längst uppe i höger hörna (skiftnyckel+ skruvmejsel)
Klicka på fliken ”Export”
Klicka på knappen ”Skapa säkerhetskopia”
Vill du enbart ha ut enskilda tabeller exempelvis patientdata så klickar du på knappen PERS…

Det gör man inte, man ringer istället supporten och ber dem återställa en säkerhetskopia.
Visserligen finns det en återställningsfunktion i systemet men det är endast tänkt för kunder som av någon anledning inte kör vår moln-lösning
Notera att det kan vara förbunden med en mindre kostnad att återställa en säkerhetskopia.

Säkerhetskopiering av vår molntjänst körs timvis, 8ggr per dag. Alltså så finns det 8 säkerhetskopior varje dag, dessa kan enkelt återställas av vår supportpersonal.

Notera att det kan vara förknippad med en mindre kostnad att återställa en säkerhetskopia.

För det fåtal kunder som inte kör i vårt moln är svaret ja!

Koppling till TimeCenter och BokaDoktorn

TimeCenter
Du kan prova TimeCenter gratis i 30 dagar genm att klicka här www.timecenter.se/bokningssystem
Våra vänner på Timecenter svarar också på 08-824400

 

BokaDoktorn
Här kan du besöka folket på BokaDoktorn: www.bokadoktorn.se
Telefon: 031 31346 60

Kopplingen till TimeCenter är väldigt enkel, så här fungerar det.

  1. Logga in på din kalender på timecenter.se
  2. Gå till inställningar/användare/integration/TimeCenter
  3. Klicka på knappen ”Påbörja integrationen…”
  4. Välj den kalender du vill koppla till Venturi
  5. Gå tillbaka till Venturi och klicka ”Slutför koppling…”

För att hämta hem dina bokningar går du till hemskärmen och klickar Hämta från ”TimeCenter”

Licensfrågor

Nej, du kan köra vår demoversion i 30 dagar helt utan kostnad och krav. Anmäl ditt intresse i menyn i toppen ”Prova på” eller genom att klicka här så hjälper vår support dig att komma igång.

Venturi – Journalen har inga dolda licens- eller månadsavgifter. Du betalar för det antal klienter/användare du har behov av och kan när som helst ändra detta om annat behov skulle uppstå.

Support ingår utan extra kostnad

Det skrivs ett enkelt avtal.
Avtalet har ingen bindningstid från kundens håll men erlagd förskottshyra återbetalas ej.
Uppsägning måste ske senast 45 dagar före licensen löper ut, en utfärdad faktura måste betalas. (fakturor skapas 45 dagar före licensen löper ut)
Fakturering sker i förskott och i intervallet 3, 6 eller 12 månader i stöten.
Dessutom skriver vi på begäran ett sekretessavtal, även detta utan kostnad.

Nej, alla priser är exklusive moms.

Du kan få dina fakturor på antingen mail, eller postade i vanlig ordning. Fakturan får du i god tid innan din licenstid går ut närmare bestämt 45 dagar före licensen går ut.

Notera! Vill du avsluta licensen måste du höra av dig senast 45 dagar före licensen löper ut så inte en ny faktura har hunnit skapas, i övrigt har våra avtal ingen bindningstid.

Basic versionen kostar 399:-/md, och kostnaden för Pro-versionen är  499:-/md. Du kan när som helst uppgradera till PRO-versionen genom att kontakta vår support på telefon 0413-40 40 40

Kontakta oss